רכיבי נגישות
- הדגשת ניווט מקלדת
-
בחר גודל פונט
-
בחר קונטרסט
- איפוס הגדרות נגישות

אישה מבוגרת נחטפת באמצע הלילה מרחוב סואן. היא מזדהה כפולין וייס, מנהלת עמותה עשירה ומקושרת, ודורשת מחוטפיה להשתחרר מייד לחיק בעלה התעשיין המשגשג. החוטפים טוענים שהיא אימם, ג'קי עמר, אלמנה ענייה שאיבדה את שפיותה. המאבק ביניהם הופך למאבק זהויות, שבוחן מזווית חדשה ומפתיעה את השסעים והפערים החברתיים בישראל.
אנסמבל "קבוצת עבודה" פועל מאז שנת 2011 בניהולו האמנותי של יגאל זקס, ובוחן בהצגותיו את הזיקה בין מציאות, אמונה, אמת, ודמיון, תוך פיתוח מחזאות ישראלית חדשה ועכשווית. בליידי עמר, כמו במחזות אחרים של נעם גיל שהועלו ע"י אנסמבל "קבוצת עבודה" (המתנחל, חשש לאירוע וצעצועים), נבחנת המציאות הריאליסטית ע"י יצירת פנטזיה אלטרנטיבית, אבסורדית, שקוראת תיגר על המציאות ה"שפויה", מתעמתת איתה, ומערערת את הנחות היסוד המקובלות לגבי מה שנכון, או אמיתי.
בהפקת אנסמבל "קבוצת עבודה" (ג'ונגל בווילה, חשש לאירוע, צעצועים, המתנחל, בוץ, דו"ח התקדמות, תלויים, אידיאליזם).
לפרטים נוספים מוזמנים להיכנס לאתר הבית של קבוצת עבודה.
מאת: נעם גיל // בימוי: יגאל זקס // תפאורה ותלבושות: זוהר אלמליח // עיצוב תאורה: אמיר קסטרו // מוזיקה: שושן // ע. במאי: הני ישעיהו // ניהול הצגה: שקד שנלר // יעוץ דרמטורגי: רועי חן // שחקנים: אורלי טובלי, יעקב זאדה דניאל / איציק גולן, ליז רביאן / נופר בוקר, ויקטור סבג
צילום: אורי רובינשטיין
המחזה פותח בסיוע הקרן לפיתוח מחזאות ישראלית מיסודו של מפעל הפיס.
מחזה מעניין ביותר שבמרכזו משפחה ישראלית ממוצא מרוקאי, המתמודדת עם מה שנדמה כפיצול אישיות של האם... הדיאלוגים בין האם לילדיה מצחיקים ומשחררים. הם חושפים בדייקנות את הסטריאוטיפים לא רק על "המזרחים", אלא גם את הדימוי הפנטסטי שיש לאאוטסיידר "המזרחי" על הקבוצה הדומיננטית "המושלמת". זוהי יצירה בעלת מעוף הדורשת שחקנית בעלת יכולת משחק וירטואוזית. איתן בלום. הארץ
אורלי טובלי כג'קי/פולין מציגה דמות נהדרת של אשכנזייה מתנשאת, עם כל הרעות החולות של הסטריאוטיפ. עבודת הטקסט שלה נפלאה ומדויקת. ננו שבתאי. הארץ
"יעקב זאדה דניאל הוא ישראל, האח הבכור האחראי. יש במשחקו כפילות מרתקת בין נוכחות רכה, סובלנית וסבלנית, לבין נוקשות עקשנית. ויקטור סבג הוא האח הצעיר, לבנון, הפועל כממהר ונחרץ ואפילו אלים לשכנע את האישה שהיא אמם, ולשם כך להשתמש בתרופה הקיצונית שברשותם. משחקו מדויק וברור, ובמיוחד כשהוא מעצב את הכאב והגעגוע לאמא.
בין השניים ניצבת כונעה ירדן, במשחקה שובה הלב של ליז רביאן .... המשחק של אורלי טובלי בתפקיד הקשה הזה הוא וירטאוזי... לידי עמר היא הצגה מרשימה של מחזה, בימוי, עיצוב ומשחק ממיטב תיאטרון הפרינג'." צבי גורן, הבמה