החצר האחורית - תכנית א'

מופעים קרובים:
26/04/2018חמישי19:0065 ₪
27/04/2018שישי12:0065 ₪
28/04/2018שבת17:0065 ₪
משך המופע: כשעתיים

חצר אחורית - תכנית א'

 

חמישי 26/4 19:00 I שישי 27/4 12:00 I שבת 28/4 17:00

 

אסמרוב נגושה

Asmarov negosha

מה אתם חושבים עליי? / ?What do you think about me

עבודת רחוב

 אסמרוב נגושה, מבקש מקלט בן 21, הגיע לארץ מאריתריאה לפני שש שנים. הוא כבר מרגיש שייך לפה, רק שהמדינה לא מוכנה לתת לו להישאר ומעוניינת לגרש אותו. לפני מספר חודשים ברחוב דיזנגוף הוא נעמד לבוש בחולצה לבנה וכסוי עיניים והגיש לעוברים ושבים טושים שחורים שיכתבו עליו מה הם חושבים עליו. עכשיו הוא מגיע לפסטיבל א-ז'אנר ומזמין אתכםן לכתוב עליו את המחשבות שלכםן.

 

 

שלומי חתוכה

רדיו תמונע – שיחות מהחצר האחורית

Radio Tmuna – Backyard conversations 

רדיו תמונע מגיע לפסטיבל א-ז'אנר והפעם במתכונת של שיחות

מהחצר האחורית. במסגרת שיתוף פעולה מיוחד עם רדיו כאן תרבות,

יראיין שלומי חתוכה אקטיביסטים ואקטיביסטיות שנמצאים ביום יום

בחצרות אחוריות ומביאים אותן אל חזית הדיון הציבורי. הראיונות

יתקיימו בתחילת כל תכנית. בין המרואיינים והמרואיינות: יגאל רמבם,

כרמן אלמקייס, ורד לי, חן אלון, נעמה קטיעי, יונית פנטה.

הראיונות ישודרו בהמשך בפודקאסטים של רדיו כאן תרבות.

 

פורמט// מור לידור וניצן כהן

 

חמישי 26.4 בשעה 19:00: חן אלון

 

שישי 27.4 בשעה 12:00:  כרמן אלמקייס

 

שישי 27.4 בשעה 14:30: יונית פנטה

 

שישי 27.4 בשעה 20:00: ורד לי

 

שבת 28.4 בשעה 17:00: נעמה קטיעי

 

שבת 28.4 בשעה 20:00: יגאל רמבם

 

 

 

ליאור זלמנסון ומיה אופיר מגנט

Lior Zalmanson and Maya Ofir Magnat

I don't want to see this

 

כאשר אנחנו נתקלים באינטרנט בתוכן פוגעני או מטריד, אנחנו לוחצים על כפתור "דווח". אבל מה קורה לתוכן הזה אחר כך? ומי מחליט על זה? אנחנו מזמינים אתכם להרצגה אינטראקטיבית (Lecture-Performance) המבוססת על מצגות ההדרכה הרשמיות של פייסבוק שהודלפו לעיתון ה-Guardian. המופע חושף את מאחורי הקלעים של הרשת החברתית הגדולה בעולם ומאפשר לקהל להשתתף ולבצע בחירות מוסריות בהתאם לרוח החברה וכראוי לעובדים מן המניין.

 

 

מור לידור

הסכתים – Podcasts

 

הסכת (פודקאסט) הוא תכנית שמע אינטרנטית, אותה כל אדם יכול

להקליט וכל אדם יכול לשמוע בכל זמן ובכול מקום. הפודקאסטים

תופסים תאוצה יותר ויותר וכיום יש מליוני מאזינים. היום

כשהאפשרות להשמיע נגישה מאי פעם, מתגבר הרצון להקשיב. אתם

מוזמנים להיכנס לארבעה תאי הקשבה להסכתים, מחצרות אחוריות

בארץ ובעולם ולשמוע אנשים שמבקשים להשמיע קול, לספר, לשתף

ובעיקר להגיד משהו. יכול להיות שזו תהיה ההזדמנות היחידה שלכם

להקשיב להם.

  

 

מעיין צדקה בשיתוף מתנדבי הספרייה בגינת לוינסקי

Maayan Tsadka

על המקום / On the spot / Al Hamakom

עבודת סאונד בשיתוף ספריית לוינסקי

 

מיצב סאונד העושה שימוש בהקלטות שטח מהחצר האחורית של תל אביב - אזור נוה שאנן, התחנה המרכזית, וגינת לוינסקי. במרכז מעגלי הסאונד הדו״ח ״זה לא מקום לילדים״ תמונת מצב: חייהם של ילדי מבקשי המקלט בדרום תל אביב. אלה יושמעו לאחר שיוקלטו על ידי המתנדבים. העבודה מזמינה את הקהל להקריא מהדו”ח ולהיות שותפים פעילים בעבודה ובהעלאת מצב ילדי השכונה למודעות. הדו״ח חובר על ידי צוות הספרייה: יואב שפרנק, חן רווה, דפנה ליכטמן, וכולל ראיונות עם הילדים המהווים חלק מהספרייה.

 

תודה לצוות הרכזות, מתנדבות/ים, וילדי ספריית גן לוינסקי.

העבודה עושה שימוש בתכנים מהדו״ח ״זה לא מקום לילדים. תמונת מצב: חייהם של ילדי מבקשי המקלט בדרום תל-אביב״ מנובמבר 2017.

מחקר: חן רווה, יואב שפרנק

כתיבה: חן רווה, יואב שפרנק, דפנה ליכטמן

עריכה: אפרת דוידוב

 

 

הגר מיטלפונקט

Hagar Mitelpunkt

רעשי רקע

Background Noises

 

אישה נורמטיבית מיישוב ממוצע

מרגישה זרה, רמאית, לא תואמת.

טובעת בביצות האנחנו ונחנקת בישימון האקרשטיין הגדול

היא מחפשת לייצר מפלט דרך פעולה אמנותית מתמשכת במתחם בנייה נטוש.

מפגש עם דמות נוספת הפעילה במקום

מחדד שאלות, אך גם מציף בבהירות תשובה או שתיים.

 

ומה קורה כשהעבודה מהבניין הנטוש נודדת ומגיעה לחלל חדש?

סיפור בחברותא.

 

 

שחר מרקוס

Shahar Marcus

בריכה בפרדס

The orchard

עבודת וידאו

 

עבודת וידאו של שחר מרקוס, אמן בינתחומי המשלב פרפורמנס, וידאו ארט ופיסול.

בלב פרדס, בין העצים, בתוך בריכה מלאת תפוזים, עומד מרקוס כשראשו מבצבץ מן המים. שקוע עד צוואר במים הקרים הוא שר את שירם הידוע של התרנגולים "הכול זהב" מאת המשורר והפזמונאי חיים חפר בלחן של סשה ארגוב.

 

 

 

מורן אביב דביר

Moran Aviv

اثار اقدام /עקבות / Traces

פעולת משך לכבשים וחול

 

חזרתי על עקבותיי, חמש עשרה שנה אחורה לשבט אלאטרש, במדבר שבין באר שבע לערד.

יום יום במשך שבועיים חזרתי לבקר את חברתי הנדה. הפעם הגעתי לבד.

כל כך הרבה השתנה מאז ומעט מאוד זז. אלו היו ימים מלאי תנועה וריק.

בית קטן בערד היה לי לבסיס גישוש - האם עוד ייתכן קשר כנה ועמוק בינינו - מעבר למחסומי

השפה, התרבות והמציאות?

את הממצאים אשתף לראשונה בפסטיבל.

 

העבודה פותחה בשהות אמנית במרכז לאמנות עכשווית בערד

שותפה לעיצוב: תמר דרוזד

 

 

 

 

יואב בראל

Yoav Barel

אין שם אריה

No lion out there

מיצב טרנספורמטיבי של אור וסאונד

 

"מה זאת אומרת אין שם אריה? הרי אני רואה אותו! ואולי זה לא אריה. ואולי אני לא באמת רואה אותו. ואולי רק הוא רואה אותי אבל אני לא רואה אותו. עדיין. יש שם אריה. בטוח יש, בתוך כל החושך הזה חייב להיות אריה, זה עניין סטטיסטי, ומה שבטוח זה שאין כאן משהו שיבטיח לי שאין פה אריה. אם כבר, מדי פעם אני רואה זנבות ושומע סופים של נהמות. ואף פעם אסור ללכת לחצר האחורית בחושך, והכי מסוכן זה להדליק שם את האור. לא כדי להוציא את הזבל. אפילו לא כדי לראות שאין שם אריה".

איך נראה המקום שהכי הפחיד אותנו בילדות?

מה היה קורה אם הזיכרון של המקום הזה היה לפתע מתחיל להשתנות?

מה קורה אם הזיכרון פולש מן החצר האחורית אל קדמת התודעה שלנו?

מה אם הזיכרון הוא לא דבר מת ששוכב שם בלי לזוז, אלא יצור חי שיכול פתאום להיוולד מחדש בצורה חדשה?

מה אם הפחדים המודחקים שלנו פתאום יתחילו לזוז לכיוונינו באמצע החיים?

 

מבוסס על זיכרון ילדות מהספר ״אין שם אריה״ של נורית זרחי.

 

 

 

אלכס בן-ארי ופיי שפירו

Alex Ben-Ari and Faye Shapiro

התקווה 69 / Hatikva 69

 

"התקווה 69" הוא פרויקט שירה המפרק ומרכיב מחדש את ההמנון הלאומי. זהו אוסף של 69 ואריאציות שונות של ההמנון שיוצרו באמצעות פרוצדורה מתמטית על בסיס המילון העברי הקנוני, אבן שושן. הטקסט הסמכותי של ההמנון נלקח, מוטב אולי לומר נגרר, למסע שבמהלכו הוא מפורק שוב ושוב, מותך אל תוך הכבשן של העברית ועולה ממנו בכל פעם אחרת.

בתהליך הזה מתגלה שבירותו, כמו גם נקודות החוסן העמידות לכל שיבוש של התקווה בהקשר של החוויה הסואנת, השבורה ומרובת הפנים של חיינו כאן.

את מה שעושה הטקסט במילים עושה אמנית הקול פיי שפירו בעבודת הסאונד שלה, בה היא מבצעת בו זמנית עשרים ושתיים מן הווריאציות על ההמנון בליווי הקלטה היסטורית של תזמורת צה"ל. חווית הסיבולת הפרפורמטיבית של השהות עם השיר, ממחישה וחושפת בגוף ובקול, את מהותו המפורקת והפרומה של מה שהורגלנו לראות כטקסט לכיד וסמכותי.

 

 

 

 

 

 

 

 

לוח מופעיםדלג על לוח מופעים
עבור לתוכן העמוד