תנועת היומיום 2013

הגדל

לתוכנית הפסטיבל המלאה
בקרו באתר המיוחד לפסטיבל

intimadance.co.il


אינטימדאנס 2013 - תנועת היומיום:

תוכנית א'-

 

ניסויים בהיפנוזה מאיה ברינר
נוח בקושי, או איך הפסקתי לחתוך בצל בסכין של עוגה? אריאל ברונז, בר אלטרס
המרגלת רות אשר לב
זמנמת סער סקלי
קצת יותר חופשי טל שיבי
 
 

תוכנית ב'-

 

גברת פול  Miss Catch מעין חורש, ניצן לדרמן
ברקוד טקטיקות תנועתיות גבריאל נויהאוס 
אוהבים ערבים הלל קוגן
צומת אוליביה קורט מסה

עבודות אורחות בבכורה ישראלית בפסטיבל:

שעה עם אוכלי- כל  שני גרנות, נבו רומנו

בנוגע לאתמול  אדוה זכאי \\טריילר למופע

 

מופעי מוסיקה במסגרת הפסטיבל:

Ground Heights פיוז'ן גרוב מקורי עם נשמה שחורה
שלישיית אדלר - אמני מפוחיות הפה
שמרית אור
אריק סיני ויפעת תעשה
שרים אהבה

 

 

איך הופכים את הטיפוס במדרגות לנסבל? את צחצוח השיניים למעניין?
איך במקום לשבור את הגב מוצאים הנאה פיזית מרחיצת כלים ? או גונבים תענוג פיזי מלחכות בתור?


התנועה היומיומית שלנו מלאה תסכולים וקשיים, בין השאר מכיוון שאנחנו לא מפנים תשומת תשומת לב לכוריאוגרפיה היומיומית שלנו- אותו מדיום בסיסי שמביא אותנו מנקודה אחת בעיר לשנייה, שמנתב אותנו בין מכוניות, מכשולים ואנשים, שמשקף כה במדויק את עוצמת השפה המדוברת באמצעות הג'סטות שלנו, שמפסל עבורנו את הבעות הפנים והאישיות.


השנה אנחנו מזמינים אתכם לחוות 11 עבודות במה חדשות שמוקדשות לכוריאוגרפיה היומיומית שלנו מחוץ לבמה. השנה באינטימדאנס נציע את הבמה כמקום להעלות שאלות או הצעות פרפורמטיביות שנוגעות לחיינו התנועתיים ביומיום.
אנחנו מאמינים באפשרות שהתבוננות על חיי- היומיום דרך משקפת כוריאוגרפית יכולה להוליד שכלולים, הנאות במקומות בלתי צפויים או לכל הפחות הקלה בהתנהלות הפיזית של היומיום.
אתם מוזמנים לארבעה ימים של פסטיבל מחול המנסה לחשוב מחדש על כוריאוגרפיה.


ניהול אמנותי: ענבל יעקובי, רותם תש"ח
יעוץ אמנותי: נאוה צוקרמן

 

ביקורת מתוך האתר MIDNIGHT EAST \ איילת דקל

ניסויים בהיפנוזה

מאיה ברינר

 

במהלך חקירה של מנגנוני ראיה, תנועה ותודעה, אני בוחנת את הקשר שבין מחול להיפנוזה דרך התנועה המעגלית של גוף זז על הבמה.

 

מאת ובביצוע: מאיה ברינר


המרגלת רות

אשר לב

 

ב'המרגלת רות' אשר לב בוחן יחסי סובייקט-אובייקט. חציה הראשון של העבודה חושף סיפורי גוף מופשטים שמתקיימים במסגרת פעולות מעשיות של היומיום - ניסור עץ ודפיקה על פטיש. חציה השני של הכוריאוגרפיה פונה לעולם דמיוני שבו המרגלת הופכת למכשפה שמחבקת את בול העץ שעליו היא עתידה להישרף, בעוד האיש הערום ללא המסור נופל ומתנועע על גחונו. "הרקדת" השימוש באובייקטים בחלק הראשון והפניה לעולם של 'דמיון שיטתי' בחלק השני, מדגישים שאובייקטים אינם מתקיימים בנפרד מהאדם אלא כתופעות בתודעתו.

 

כוריאוגרפיה: אשר לב

מופיעים: רות ולנסיאשר לב

 

תודה לרות על היצירתיות הרבה והתמיכה הבלתי נלאית.



זמנמת

סער סקלי

 

השני, זה המכונה סער, לו קורים הדברים.

מופע המציג זירת מאבק דו-ממדית בין הגוף לבין הדימוי הנוצר ממנו, בין הדמות לבין הסיפור.

זמנמת היא כוריאוגרפיה של ריבוי ושל קיפאון. 

שנה לאחר שנפרדו זה מזה, סער סקלי מתמודד מול "סער מהאח הגדול" במאבק שליטה בין דימויים. 

 

מאת ובביצוע: סער סקלי

מוסיקה: Robert Wyatt



קצת יותר חופשי

טל שיבי

 

תהליך של חיפוש האיזון הנכון בין מודעות לרגע לבין איבוד הדעת מפעם לפעם. על ידי מציאת חופשים קטנים של הגוף, קיים הפוטנציאל האדיר לחיים קצת יותר חופשיים ברגעים של בחירה אישית. האם יש לנו חופש גופני, גם כשאף אחד לא נמצא שם לשפוט אותנו?

 

מאת ובביצוע: טל שיבי

ייעוץ כוריאוגרפי ואמנותי: זואי גיסלר

מוסיקה: RJD2



נוח בקושי, או איך הפסקתי לחתוך בצל בסכין של עוגה?

אריאל ברונז, בר אלטרס

 

איפה המקום הנוח שלנו?

האם נוח לנו במקום הנוח שלנו?

האם נוח לכם במקום הנוח שלנו?

האם אפשר שיהיה לנו יותר נוח?

האם בשביל שלנו יהיה יותר נוח לכם צריך להיות פחות נוח?

האם תרגישו בנוח להרגיש לא בנוח?

עדיין נוח? איפה נוח? מה נוח?

 

כמה נוח

 

אריאל מודה לבר

בר מודה לאריאל

ושנינו מודים לכם

 

מאת ובביצוע: אריאל ברונז, בר אלטרס



 

ניסויים בהיפנוזה

מאיה ברינר

 

במהלך חקירה של מנגנוני ראיה, תנועה ותודעה, אני בוחנת את הקשר שבין מחול להיפנוזה דרך התנועה המעגלית של גוף זז על הבמה.

 

מאת ובביצוע: מאיה ברינר

 

 

נוח בקושי, או איך הפסקתי לחתוך בצל בסכין של עוגה?

אריאל ברונז, בר אלטרס

 

איפה המקום הנוח שלנו?

האם נוח לנו במקום הנוח שלנו?

האם נוח לכם במקום הנוח שלנו?

האם אפשר שיהיה לנו יותר נוח?

האם בשביל שלנו יהיה יותר נוח לכם צריך להיות פחות נוח?

האם תרגישו בנוח להרגיש לא בנוח?

עדיין נוח? איפה נוח? מה נוח?

 

כמה נוח

 

אריאל מודה לבר

בר מודה לאריאל

ושנינו מודים לכם

 

מאת ובביצוע: אריאל ברונז, בר אלטרס

 

 

המרגלת רות

אשר לב

 




גברת פול  Miss Catch

מעין חורש, ניצן לדרמן

 

אנחנו משחקות במשמעויות המשתנות של פעולה ומילה ביחס אחת לשניה.

הנפילה היא רק האמצעי לשינוי התפיסה.

 

מאת ובביצוע: מעין חורש וניצן לדרמן
ניהול חזרות וייעוץ אמנותי: דפנה הורנצ'יק
\אלביס פרסלי Can't help falling in love with youמוזיקה:
תודות: ענת עמרני, נאוה פרנקל, נלה הנס, הדס סלבסט, גלי ליבריידר, סטודיו נעה דר, סטודיו נעים


ברקוד - טקטיקות תנועתיות

גבריאל נויהאוס

 

סופסוף המדריך המלא והמפורט שיציל אתכם בפתח לבר, באירוע בו יושבים כבר כולם, במסיבה בה יותר מדי אנשים מכירים אתכם.

איך תראה כניסתכם? איך תחצו את החלל בלי לדבר עם אף אחד? איך תגיעו לבר ותמשכו מיד את תשומת ליבו של הברמן? איך תצליחו לשבת ליד מי שבאמת מעניין אתכם?

לכניסה מטריפה או לדרכי-מילוט דיסקרטיות, השתמשו בכלים התנועתיים  של "ברקוד"!

 

מאת ובביצוע: גבריאל נויהאוס

מוסיקה: Nick Baertsch / Cleaning Women

ייעוץ תלבושות: גלית בכור

תודות: תיאטרון קליפה, אלדד בוגנים


אוהבים ערבים

הלל קוגן

 

מה יש למחול לתת לי? מה יש לו לתת למדינה שלי? לעולם?

אני יוצר פוליטי, יש לי מחויבות ואחריות, ואני יודע שהמחול יכול להראות לאנשים את הדרך לדו קיום. דו קיום בימתי, כמשל לדו קיום חברתי.

כיהודים, וכחזקים בארצנו, אנו מנשלים את הערבים מבתיהם, ומדירים אותם מבמות המחול ומתקציביו. על חורבות הדבקה רקדנו הורה, ניכסנו לעצמנו את העינטוזים כפי שניכסנו לעצמנו את החומוס, וכפי שאת החומוס הפכנו לישראלי, כך ייהדנו את הקולולו והפכנוהו צהלולים צהלולים.

תיאטרון תמונע, היכלה של האלטרנטיבה, ואינטימדאנס, מזבחו של מחול הפרינג', הם במה ראויה להשיב את הסדר על כנו, לשאול מה שראוי לשאול היום כשאנו יוצרים וצופים במחול: לאן נעלמו הערבים ממחול חיינו.

יצירתי חושפת את הנרטיב הכוריאוגרפי הציוני, ומנסה להשיב, ולו למעט, את הערבי לבמת המחול הישראלי. אינטימדאנס מפקידה את הכוח בידיהם של אמן וקהלו, לעשות למען השלום.

 

כוריאוגרפיה: הלל קוגן

מופיעים: עדי בוטרוס, הלל קוגן


צומת

אוליביה קורט מסה

 

כל יום בעיר - הולכים באותו מסלול, אותו רחוב, פוגשים את אותם אנשים שאיננו מכירים ורוקדים באי נחת את קצב היומיום.

 

כוריאוגרפיה: אוליביה קורט-מסה

מופיעים: איסידורו אברמוביץ', מיכל פשטןרון גלייטרומינה רייסיןיניב גנתוןשירה אביתר

מוסיקה מקורית: מאט גרין

עיבוד ל- The Soldier של PJ Harveyמאט גרין

מיצב וידאו לגלריה: שלי פדרמן

 

 

 

גברת פול  Miss Catch

מעין חורש, ניצן לדרמן

 

אנחנו משחקות במשמעויות המשתנות של פעולה ומילה ביחס אחת לשניה.

הנפילה היא רק האמצעי לשינוי התפיסה.

 

מאת ובביצוע: מעין חורש, ניצן לדרמן
ניהול חזרות: דפנה הורנצ'יק

מוסיקה: Elvis Presley / Can't Help Falling in Love

 

 

ברקוד - טקטיקות תנועתיות

גבריאל נויהאוס

 

סופסוף המדריך המלא והמפורט שיציל אתכם בפתח לבר, באירוע בו יושבים כבר כולם, במסיבה בה יותר מדי אנשים מכירים אתכם.

איך תראה כניסתכם? איך תחצו את החלל בלי לדבר עם אף אחד? איך תגיעו לבר ותמשכו מיד את תשומת ליבו של הברמן? איך תצליחו לשבת ליד מי שבאמת מעניין אתכם?

לכניסה מטריפה או לדרכי-מילוט דיסקרטיות, השתמשו בכלים התנועתיים  של "ברקוד"!

 

מאת ובביצוע: גבריאל נויהאוס

מוסיקה: Nick Baertsch / Cleaning Women

ייעוץ תלבושות: גלית בכור

תודות: תיאטרון קליפה, אלדד בוגנים

 

אוהבים ערבים

הלל קוגן

 

מה יש למחול לתת לי? מה יש לו לתת למדינה שלי? לעולם?

עבור לתוכן העמוד