רכיבי נגישות
- הדגשת ניווט מקלדת
-
בחר גודל פונט
-
בחר קונטרסט
- איפוס הגדרות נגישות
תתקרבי מארחת
ערב חמישי בסדרה תתקרבי מארחת בו מירב דגן וסתיו מרין מארחות לצד יצירתן יצירות של אמניות שעוסקות בגוף ובקול.
והפעם מארחות את אמנית הקול נעה למברסקי.
אנחנו מזמנות אותן אלינו, דרכנו,
בגוף וקול בשר רוטט.
מיתולוגיה נשית, משפחתית,
קורבנות ומקרבנות,
קולות על קולות על קולות.
כוריאוגרפיה וביצוע: מירב דגן וסתיו מרין // דרמטורגיה: יעל ביגון ציטרון // תלבושות: Muslin Brothers // בניית אובייקט: יואב אדמוני // תאורה: אמיר קסטרו // ליווי אמנותי: הלל קוגן
תודות: פסט פקטורי בת ים, הבוסתן, להקת קולבן דאנס, בית סיסטם עאלי, אור מרין, אופיר בן שמעון, נטע וינר
בתמיכת מועצת הפיס לתרבות ואמנות, קרן רבינוביץ', המפעל לפרוייקטים מיוחדים
העבודה עלתה בבכורה בפסטיבל הרמת מסך 2016
סתיו מרין (1985) היא רקדנית וכוריאוגרפית. השתתפה כרקדנית ושחקנית יוצרת בעשרות יצירות מחול ותיאטרון אשר שעלו בארץ ובעולם. בשנים האחרונות שיתפה פעולה עם מגוון כוריאוגרפים, להקות ויוצרים. בשנתיים האחרונות יוצרת עבודות פרי עיטה העוסקות בקשר שבין מילה וגוף, בניהן עבודת הסולו ״ אני רק שאלה״ שעלתה בבכורה בפסטיבל אינטימדאנס 2015 והעבודה ״חיתוך. דיבור״ במסגרת פסטיבל עכו 2016.
מירב דגן (1984) היא פרפורמרית ,מורה ויוצרת עצמאית . במהלך השנים שיתפה פעולה עם יוצרים שונים מתחום המחול והתאטרון והופיעה בפסטיבלים רבים בארץ ובעולם. יצירותיה עלו במסגרות שונות בינהן פסטיבל אינטימדאנס, גוונים במחול, א-ז'אנר ופסטיבל עכו. ב2012 זכתה בפרס השחקנית בפסטיבל עכו על תפקידה במופע מרתון וב2013 זכתה במקום הראשון בתחרות גוונים גוונים במחול עם יצירתה ' אני רואה אותם מתקרבים.
נועה למברסקי
ביוגרפיה-
נולדה בחיפה ב-1981. למדה תאטרון בבתי הספר לאומנויות רעות וויצ״ו קנדה ולאחר הצבא עברה לפריז שם למדה בבית הספר למוסיקה CIM. ב2004 הופיעה בפסטיבל הג׳אז באילת ובתוכנית הלילה של ליאור שליין עם האורקסטרה של אבי לייבוביץ׳. כסולנית ההרכב J.Viewz הסתובבה שנים בפסטיבלים בעולם ובשנת 2007 עברה לניו יורק שם שרה במועדונים בעיר כ- Blue Note, Webster Hall ועבדה עם הקולקטיב The Hive בבושוויק בקולאז׳ים שונים של מוסיקה ופרפורמנס. בניו יורק היא הצטרפה כווקליסטית ללהקת המחול Galim במופע ברחבת הלינקולן סנטר.
ב2017 הצטרפה למספר מופעים לאנסמבל The Moving Company של אמנית הפרפורמנס תמר אטון, שרה עם תזמורת המהפכה בערב מיוחד בבית האופרה הישראלי והשתתפה בפרוייקט אקוסטי מצומצם יחד עם אמנית הפופ Lorde באולפני .Electric Lady Studios
בתחילת 2018 חזרה לישראל ולאחרונה לוקחת חלק במופע ׳בה זה׳ של הכוריאוגרפית בשמת נוסן שם היא רוקדת ויוצרת פסקול חי למופע שבנוי מסאונדים אמביאנטים שונים והקלטות.
במופע הקצר בתמונע נועה יוצרת לנדסקייפ רומנטי/ילדותי עגמומי דרך אלתורים עם קטעים משירים מוכרים ובעזרת סאמפלים ולופים.
תפאורה: גיא חיות
פרפורמנס צועק של החוויה הנשית... היצירה וביצועה גם יחד יוצרים מצב שאינו מרשה לקהל להתענג על מה שהוא רואה, גם אם הוא מגיב במה שנראה כהנאה. זה רק לרגע, הן שואגות או צוחקות או בוכות. תהיו אתנו, בכל קול. צבי גורן, הבמה
A screaming performance of the female experience… the work and its performance both create a condition that doesn’t allow the audience to enjoy themselves, even if they react in a way that seems like joy. It is only for a moment. The two scream or cry or laugh, saying ‘bear with us, in every sound. Zvi Goren, Habama
דגן ומרין, שתי יוצרות דומיננטיות ובעלות נוכחות ברורה. הצופה מתהפנט לפניו. רדי-מייד ויזואלי מדויק, היוצר את דיוקנה של האשה ההרואית, הסמלית כמוזה, לנוכחת חסרה, מזוייפת. ענת זכריה, ידיעות אחרונות
Dagan and Marin are two dominant creators with distinct presence. The viewer is mesmerized by it. An accurate visual readymade, which depicts the portrait of the heroic woman, symbolic as a muse, to a fake, missing presence. Anat Zecharia, Yediot Aharonot
מירב דגן וסתיו מרין אלה שתי פרפורמריות חזקות, מנוסות. כל אחת מהן יודעת בדיוק מי היא בתוך המשוואה. ברור שעל הבמה נוצרת מציאות בינאישית משעשעת, נוגעת, חושנית במובן קיומי. שרות ומזייפות חופשי בשמש אורה ברפמן, ריקוד דיבור
Merav Dagan and Stav Marin are two strong, experienced performers. Each one of them knows exactly who she is in their equation. It’s clear that an amusing, touching, existentially sensual, interpersonal reality is created upon stage. Singing in the sun, on and off-key. Ora Berfman, Rikud Dibur
יצירה מסקרנת...שתיהן פרפורמריות נהדרות ונוגעות בכנות שלהן רות אשל, הארץ
An intriguing work… they are both wonderful performers with moving honesty Ruth Eshel, Haaretz
We summon them to us, through us,
We summon them to us, through us,
with body and voice of trembling flesh.
Feminine mythology, familial mythology,
victims and victimizers,
voices upon voices upon voices.
Choreography: Merav Dagan and Stav Marin
Dancers: Merav Dagan and Stav Marin
Dramaturgy: Yael Biegon-Citron
Costumes: Muslin Brothers
Object design: Yoav Admony
Set design: Merav Dagan and Stav Marin
Light design: Amir Castro
Artistic manager: Hillel Kogan
Thanks to: Fest Factory Bat-Yam, Kolban dance, Hbustan, System ali house, Alona Daniel, Or Marin, Ophir Ben Shimon, Neta Weiner,
Supported by Mifal HaPais Council for the Culture and Arts and by the Rabinovich Foundation.
The piece premiered in Curtain up festival 2016
Praise for “Come Closer”
“A screaming performance of the female experience… the work and its performance both create a condition that doesn’t allow the audience to enjoy themselves, even if they react in a way that seems like joy. It is only for a moment. The two scream or cry or laugh, saying ‘bear with us, in every sound’.” (Zvi Goren, “Habama”)
“Dagan and Marin are two dominant creators with distinct presence. The viewer is mesmerized by it. An accurate visual readymade, which depicts the portrait of the heroic woman, symbolic as a muse, to a fake, missing presence.” (Anat Zecharia, “Yediot Aharonot”)
“Merav Dagan and Stav Marin are two strong, experienced performers. Each one of them knows exactly who she is in their equation. It’s clear that an amusing, touching, existentially sensual, interpersonal reality is created upon stage. Singing in the sun, on and off-key.” (Ora Berfman, “Rikud Dibur”)
…” two scintillating, expressive and intelligent performers, collaborated on the duet Come Closer, a mesmerizing rapid-fire succession of allusive movement and gesture, meticulous, precise and wildly entertaining. It’s a challenge to the senses to meet the pace of this work’s imagery, a kinetic reflection on the mythology of woman, generating a multitude of associations.” (Ayelet Dekel , Midnight east)
"An intriguing work… they are both wonderful performers with moving honesty” (Ruth Eshel, “Haaretz”)
Merav Dagan (1984) is a choreographer, performer, and dance and yoga instructor. She is a graduate of the Jerusalem Academy of Music and Dance and was a DanceWEB scholar at ImPulsTanz in Vienna. Merav has worked with various choreographers and directors in Israel and has performed in festivals and theaters around the world. Her own work has been presented in Intimadance Festival, Machol Acher (Other Dance) Festival (2012), Shades in Dance festival (2013), A-ganer Festival (2014), and the Acco International Fringe Festival (2015). In 2016 she created ‘Come Closer’ for Curtain up festival in collaboration with Stav Marin.
Merav won the award for Best Actress in the Acco Theatre Festival 2012 for her role in the show "Maratom" by Aharona Israel. As a choreographer she won first prize in Shades in Dance Festival with the piece “I can see them coming” and second place in the Gertrude Kraus Choreography Competition with the solo “myaw.”
Stav Marin is a dancer and choreographer
Born in Israel, 1985.
A graduate of Circumedia Proffesional School of Circus and Physical Theatre (Bristol Englnand), Gaaton Dance School (Ga'aton, Israel) and Habustan School of Performing Arts (Netanya, Israel).
She Particpated both as dancer and maker in dozens of dance and theatre works in venues and festivals worldwide. For the past five years she has been working alongside leading Israeli choreographers such as: Rachel Erdos, Yair Vardi, Clipa Theater, Maya Levy, Dafi Altabeb, Dana Ruttenberg, Noa Dar Dance Group.
In 2015 Stav created the spoken-dance solo piece “May I- Just a Question” for the IntimaDance festival, which recived enthsiastic reviews.
In 2016 created the dance theater performance "Cut. Loose" with her partner Neta Weiner for the Acco Theatre Festival. The work was awarded the Israel Festivl prize.