רכיבי נגישות
- הדגשת ניווט מקלדת
-
בחר גודל פונט
-
בחר קונטרסט
- איפוס הגדרות נגישות
ארכיון / Archive / أرشيف
בעבודתו "ארכיון" מעמיק הכוריאוגרף ארקדי זיידס את חקירתו בקונפליקט במתמשך בישראל/פלסטין. זיידס בוחן מחדש חומרים שצולמו בידי מתנדבי פרוייקט ׳חמושים במצלמות׳ של ארגון ׳בצלם׳ וממקד את תשומת לב הצופים לגופם של הישראלים, ולתגובות הפיזיות שלהם בסיטואציות שונות בשטחים. הפלסטינים נותרים מאחורי המצלמות, אף אל פי כן תנועתם, קולם ונקודת מבטם נוכחים וקובעים את נקודת המבט הצופה במתרחש.
"כך ממלא זיידס את שליחותו האמנותית, מתבונן במציאות בעין ייחודית ומיומנת ומחזיר מבט אל החברה שעל-ידיה נשלח כדי לספר לה דבר על אודות עצמה – דבר שבלעדיו לא היתה יכולה לראות. "
דנה שלו, ערב רב, אוקטובר 2014
"זיידס מנהל דיאלוג עם הסרטים שהוא צופה בהם, ובהדרגה מתחיל לדבר בשפות הגוף שהוא רואה בהם. זה הכיבוש האמנותי של זיידס. זו הפוליטיקה של גופו ושל מחולו. וזה אמיץ בכנותו."
צבי גורן, הבמה, ספטמבר 2014
קונספט וכוריאוגרפיה: ארקדי זיידס
יעוץ וידאו: אפי וייס ואמיר בורנשטיין
אמן סאונד ודרמטורגיה של קול: תום תללים
ייעוץ אמנותי: קטרינה בקטסאקי
אסיסטנט לכוריאוגרף: אופיר יודלביץ׳
הלבשה: אדם קלדרון
תאורה: טלי לורו
תכנות: פייר–אוליביה בולן
ניהול טכני: יואב בראל
הפקה: יעל בכור
הפקה בפועל: נעמה קוטנר–גולן
תודות: חומרי ארכיון: מתנדבי פרויקט ׳חמושים במצלמות׳ של ׳בצלם׳ – מרכז המידע הישראלי לזכויות האדם בשטחים: אימן סופאן, מועז סופאן, אימן סופאן, בילאל תמימי, עודאי עאקל, עאוני דענה, בסאם ג'עברי, אבו עיישה, קאסם סאלח, בילאל תמימי, מוסטפא עלקם, עבד אל-כרים ג'עברי, עיסא עמרו, אחמד ג'ונדייה, מועז סופאן, נאסר חריזאת, ראאיד אבו א-רמילה, אבו סעיפן, אורן יעקובוביץ', נאאיל נג'אר, מונה א–נוואג׳ה, ראאיד אבו א-רמילה.
ב30 ביוני, יתקיים דיון לאחר המופע במסגרת אירועי "art of freedom/freedom of art" של מכון גתה*
'בצלם' הוא מרכז המידע הישראלי לזכויות האדם בשטחים. ב-2007 יזם הארגון פרוייקט, הנמשך גם כיום, במסגרתו מצלמות וידאו מחולקות לפלסטינים החיים באזורי עימות. מטרת הפרוייקט היא לספק תיעוד מתמשך של הפרות זכויות אדם ולחשוף את מציאות החיים תחת כיבוש לקהל ישראלי ובינלאומי.
בעבודתו החדשה מעמיק הכוריאוגרף ארקדי זיידס את חקירתו בקונפליקט במתמשך בישראל/פלסטין. זיידס בוחן מחדש חומרים שצולמו בידי מתנדבי פרוייקט ׳חמושים במצלמות׳ וממקד את תשומת לב הצופים לגופם של הישראלים, ולתגובות הפיזיות שלהם בסיטואציות שונות בשטחים. הפלסטינים נותרים מאחורי המצלמות, אף אל פי כן תנועתם, קולם ונקודת מבטם נוכחים וקובעים את נקודת המבט הצופה במתרחש. זיידס מחלץ ומאמץ מחוות וקולות, מתעמת עם החומרים ומזדהה איתם, ובהדרגה הופך אותם לשלו. בעודו מחייה את הארכיון באמצעות גופו מתעוררות שאלות בנוגע לאחריותו ולהשתתפותו במתרחש.
קרדיטים
חומרי ארכיון: מתנדבי פרויקט "חמושים במצלמות" של "בצלם" – מרכז המידע הישראלי לזכויות האדם בשטחים: אימן סופאן, מועז סופאן, אימן סופאן, בילאל תמימי, עודאי עאקל, עאוני דענה, בסאם ג'עברי, אבו עיישה, קאסם סאלח, בילאל תמימי, מוסטפא עלקם, עבד אל-כרים ג'עברי, עיסא עמרו, אחמד ג'ונדייה, מועז סופאן, נאסר חריזאת, ראאיד אבו א-רמילה, אבו סעיפן, אורן יעקובוביץ', נאאיל נג'אר, מונה א–נוואג׳ה, ראאיד אבו א-רמילה; קונספט וכוריאוגרפיה: ארקדי זיידס; יעוץ וידאו: אפי ואמיר (אפי וייס ואמיר בורנשטיין); אמן סאונד ודרמטורגיה של קול: תום תללים; ייעוץ אמנותי: קטרינה בקטסאקי; אסיסטנט לכוריאוגרף: אופיר יודלביץ׳; הלבשה: אדם קלדרון; תאורה: טלי לורו; תיכנות: פייר–אוליביה בולן; ניהול טכני: יואב בראל הפקה: יעל בכור; הפקה בפועל: נעמה קוטנר–גולן
* על אירועי "art of freedom/freedom of art"
היחסים בין כוח ומילים הם בלתי יציבים והיו שנויים במחלוקת מאז ומתמיד. ההתפתחויות הלאומיות והבינ"ל החדשות הנוגעות לחופש הביטוי, מעוררות דיון ציבורי בסוגיות שעומדות על הפרק. מטרתה של סדרת הדיונים של מכון גתה "art of freedom/freedom of art" היא לקדם דיון זה. באירוע הראשון בסדרה נתן העיתונאי והמחזאי מ. קאלושסקי סקירה על המצב בסצנת האמנות הרוסית. באירוע השני מבקר הסרטים הגרמני גיאורג זיסלן וכן ההיסטוריון והסוציולוג הישראלי משה צוקרמן (אוניברסיטת תל-אביב) הציגו תיאוריה לצנזורה. באירוע השלישי התארחו יולי נובק (שוברים שתיקה), זאב שטרנהל (האוניברסיטה העברית) והעיתונאי מרקוס בקאהדל (netzpolitik.org) ודנו בתרומתם של ארגונים לא ממשלתיים (NGO) לחברה פתוחה.
במסגרת האירוע הבא בסדרה, הרביעי במספר, שיתקיים בתיאטרון תמונע לאחר המופע ארכיון מאת ארקדי זיידס יספרו האמנים ארקדי זיידס (מחול, ישראל) ופאלק ריכטר (תיאטרון ומיצג, גרמניה) על תגובות אלימות שחוו בשל הצהרותיהם האמנותיות וכן ידונו בשאלה האם ראוי שמימון ממשלתי בתחום התרבות יהיה קשור לתוכן היצירות או לא.