רכיבי נגישות
- הדגשת ניווט מקלדת
-
בחר גודל פונט
-
בחר קונטרסט
- איפוס הגדרות נגישות
קומדיה תיעודית. שמאי בניין מחליט לאמוד את הנזקים של הבתים הפלסטינים שנהרסו או נפגעו. הוא עובר מבית לבית- מירושלים, לשכם, לאל עראקיב, ועד לעזה וכותב דו"ח על ההרס. בכל מקום סיבת ההרס שונה ואופני ההרס שונים. ההרס מגיע מלמטה, מלמעלה ומהצדדים. הבתים מתפוררים, מופצצים, נאטמים ונחצים. בכתיבת דו"ח הנזקים שלו הוא מגלה את המציאות הפלסטינית. השמאי הופך לארכיאולוג של ההווה שכותב את ההיסטוריה הפלסטינית דרך ההרס
كوميديا وثائقية. مخمن معماري يقرر تقدير الضرر الذي حل بالبيوت الفلسطينية التي تضررت أو تعرضت للهدم. يمر من بيت لبيت-من القدس لنابلس لقرية العراقيب وحتى غزة، ويكتب تقريره عن الدمار. في كل مكان سبب وطبيعه الدمار مختلفة. الدمار الآتي من كل الاتجاهات؛ من الاسفل٬من الأعلى ومن كِلا الجانبين. منازل متداعية ايله للسقوط، او تلك التي تعرضت للقصف، خُتمت وفُصلت. ومن خلال كتابة تقريره عن الاضرار يكشف الواقع الفلسطيني ليصبح المخمن عالم آثار الحاضر٬ِ كاتِبًا التاريخ الفلسطيني من خلال الدمار.
מאת ובבימוי: עינת ויצמן // תרגום: עבד נאטור // עיצוב תפאורה ותלבושות: סלים שחאדה // עיצוב תאורה: אמיר קסטרו // מוסיקה: תאמר נפאר // ניהול הצגה: שי גבריאלי // שחקנים: אמג'ד באדר, ג'ורג' איברהים, גסאן אשקר, חאולה איברהים
جورج إبراهيم , غسان أشقر , أمجد بدر , خوله إبراهيم
نص وإخراج : عينات ڤايتسمن
ترجمة : عبد الرحمان ناطور
مرافق انتاج : آيال ڤايتسمن
دراماتورج : أڤرنر بن عاموس
مصمم ملابس وديكور :سليم شحاده
مصمم إضاءه : أمير كاسترو
فيديو : دانا شليڤ
موسيقى: تامر نفار
תודות:
ג'סיקה נבו, איתן ברונשטיין אפריסיו, סמי אבו שחאדה, דורית נאמן, יהודית אילני, אודי אלוני, יאיר ורדי, נאוה צוקרמן, נורי אל עוקבי, עזיז א-טורי, גיא הירשפלד, נאסר מוחמד, אחמד קרעין, אורי עגנון, חגית עופרן, הפורום לדו קיום בנגב, המוקד להגנת הפרט, זוכרות, עדאלה, איתן דיאמונד, תיאטרון יפו.
نشكر :
جيسيكا نپو , إيتان برونشتاين أفريسيو , سامي ابو شحادة , دوريت نأمان , يهوديت إيلاني , أودي ألوني , يائير ڤاردي , ناڤا تسوكرمان , نوري العقبي , عزيز الطوري , چاي هيرشفيلد , ناصر محمد , أحمد قرعين , أوري عچنون , حاچيت عوفران ,منتدى التعايش في النقب , مركز الدفاع عن حقوق الفرد , ذاكرات , عدالة , إيتان دايموند .
"ההצגה שרגב שקלה לפסול היא אכן יצירה פוליטית חזקה. ההצגה שהועלתה בפסטיבל עכו ה־37 הצליחה לזכות ביחסי ציבור חינם בזכות שרת התרבות, ואכן מדובר ביצירה מורכבת ושנויה במחלוקת, שמהווה אבן בוחן לחיינו כאן" דנה שוכמכר, מעריב
""פלסטין שנת אפס" בנויה מסיפורים וממונולוגים, שבאים מתוך כאב וזעם, ונותנים מכה בבטן. דרמה מטלטלת, שמציפה צד לא מוכר בטרגדיה של הכיבוש, השליטה על עם אחר והסכסוך הטראגי והבלתי נגמר בין שני העמים" ירמי עמיר, מגפון
"בסיפור הזה, ובעוצמת השקט והזעם של הסיפור ואישיותו העוצמתית של איברהים, מצוי המפתח להבנה הנכבה והמחיר הכבד שישראל גבתה בעבור הגשמת חזונה ועצמאותה" צבי גורן, הבמה
ההצגה הופקה בסיוע מועצת הפיס לתרבות ולאמנות.