עקבות בשלג Traces in the Snow

 


רוברטה קרארי

כל הופעה היא סיפור. הדמויות, השייכות לעולם הדמיון, הופכות למציאות גשמית הודות לטכניקה של האמן.
ב-"סימנים בשלג" הטכניקה עצמה הופכת לשחקן הראשי. השחקנית נמצאת בדיאלוג עם הסודות המקדימים העוקבים אחר בניין-הדמות ותהליך יצירתה של הופעה. היא חושפת סודות אלו.
המתח המאפיין כל דרמה גם הוא נמצא בהדגמה זו של הופעה/עבודה, עקב העימות בין שתי הצורות של השחקנית: יום-יומית ובימתית.
המופע הינו אוטוביוגרפיה של השחקנית בדרכה האמנית. וכולל הדגמת אופני העבודה והחקירה בשילוב חלקים מתוך הצגותיה.

*המופע בשפה האנגלית!

משך ההצגה: שעה ו45

על רוברטה קרארי

שחקנית, מנחה וסופרת. נולדה בשנת 1953 במילאנו, איטליה, שם גם למדה עיצוב פרסום ותולדות אמנות באוניברסיטת מילאנו. רוברטה הצטרפה לתיאטרון אודין בשנת 1974 בעת שהותה של הקבוצה בקרפיגנאנו, איטליה. רוברטה קרארי לקחה חלק בISTA (בית הספר בינלאומי לתיאטרון אנתרופולוגי) מאז תחילתו ב 1980, מקום שבא במגע עם ביצוע טכניקות מיפן, הודו, באלי וסין, מה שהשפיע על עבודתה כשחקנית ומנחה. משנת 1980 עד שנת 1986 היא למדה אצל מאסטרים יפניים כגון קאצוקו אזאמה, נאצו נקאגימה וקאזו אונו (בוטו). רוברטה מעבירה סדנאות לשחקנים בכל רחבי העולם וכמו כן עם מופע אוטוביוגרפי בשם "traces in the snow." המציג את אופני העבודה שלה וקטעים מהצגותיה. רוברטה מארגנת ומובילה את שבוע הפסטיבל השנתי הבינלאומי של תיאטרון אודין בהולסטברו ובעולם. בשנת 2009 ביימה את "שמועה" עם קיניזיה קיאראמיקולי למאסאקיני, תיאטרון חברתי (מלזיה). החוויות המקצועיות שלה המוצגות כשחקנית, נערכו על ידי אריק אקס כריסטופרסן. רוברטה כתבה ספר משלה "טרייס" (שפורסם בשנת 2007 על ידי Edizioni Il Principe Costante, מילאנו (באיטלקית); בשנת 2012 על ידי Editora Perspectiva, ברזיל (בפורטוגזית) ואד Artezblai, ספרד;. וEscénicas Artes Triskel, צ'ילה (ב ספרדית); בשנת 2013 על ידי אל Apuntador Ediciones, ארגנטינה (בספרדית); בשנת 2014 על ידי רוטלדג ', בריטניה / ארה"ב (באנגלית), שבו היא חיה מחדש את ההיבטים הרלוונטיים ביותר של חיי התיאטרון שלה - ההכשרה, הפדגוגיה שלה וסיפורה כשחקנית של תיאטרון אודין. מאמריה פורסמה בכתבי עת רבים.

תיאטרון אודין תיאטרון אודין/ תיאטרון נורדיסק לייבורייטיום, נוסד באוסלו, נורבגיה, בשנת 1964, ע"י המאסטר יוג'יניו ברבה ועבר להולסטברו (דנמרק) ב 1966, היום, חבריו מגיעים מעשרות מדינות ושלוש יבשות. הפעילות של תיאטרון אודין כוללת: הפקות של התיאטרון , חוגים שונים, המסתובבים בדנמרק ובעולם. מפגשים לקבוצות תיאטרון; אירוח קבוצות תיאטרון אחרות והרכבים ועוד. 50 שנות הפעילות של תיאטרון אודין, כמעבדה, הביאו לצמיחה של סביבה מקצועית ואקדמית המאופיינות במאמצים רב-תחומיים ושיתוף פעולה בינלאומי. תחום אחד של מחקר הוא ISTA (בית הספר הבינלאומי לתיאטרון אנתרופולוגיה) שמאז 1979 הפך כפר מבצעים שבו שחקנים ורקדנים להיפגש עם חוקרים להשוות ולבחון את היסודות הטכניים של נוכחותם. תחום נוסף של פעולה הוא עם אנסמבל מונדי שמאז ראשית 1980 מציג הופעות עם גרעין קבוע של אמנים ממסורות רבות מקצועיות. תחת השם "תיאטרון נורדיסק לייבורייטיום", אמנים צעירים וקבוצות שמחוברים באופן הדוק להיסטוריה והניסיון של תיאטרון אודין לפתח האוטונומיה האמנותית שלהם בצורה של התמחות, הפקות משותפות ופעילויות מקומיות.
תיאטרון אודין יצר עד כה 76 הופעות, שבוצעו ב 63 מדינות והקשרים חברתיים שונים. במהלך חוויות אלה, תרבות אודין ספציפית גדל, נוסד על גיוון תרבותי והפרקטיקה של "סחר חליפין": שחקני אודין מציגים את עצמם בעבודתם לסביבה מסוימת שבו, בתמורה, עונה בשירים, מוסיקה וריקודים מן התרבות המקומית שלה. סחר החליפין הוא חליפין של ביטויים תרבותיים ולא רק מציע תובנה הצורות של הביטוי האחר, אבל באותה מידת אינטראקציה חברתית שנוגדת את הדעות הקדומות, קשיים לשוניים והבדלים בחשיבה, שיפוט והתנהגות.



About Roberta Carari

Roberta Carreri is an actor, teacher, writer and organiser. She was born in 1953 in Milan, Italy, where she graduated in Advertising Design and studied Art History at the Milan State University. She joined Odin Teatret in 1974 during the group's stay in Carpignano, Italy. Roberta Carreri has taken part in ISTA (International School of Theatre Anthropology) since its beginning in 1980, coming into contact with performing techniques from Japan, India, Bali and China. This has influenced her work as an actress and teacher. From 1980 to 1986 she studied with Japanese masters such as Katsuko Azuma (Nihon Buyo dancer), Natsu Nakajima and Kazuo Ohno (Butoh dancers). She gives workshops for actors all over the world and presents, as a work demonstration, her professional autobiography, Traces in the Snow. She organises and leads the annual international workshop Odin Week Festival in Holstebro and abroad. In 2009 she directed Rumor with Cinzia Ciaramicoli for Masakini Theatre Company (Malaysia). In 2014 The woman who spit the apple with Núcleo de Criaçªo Rosa Antuña (Brazil). Her professional experiences are presented in The Actor's Way, edited by Erik Exe Christoffersen. Roberta Carreri has written her own book Tracce (published in 2007 by Edizioni Il Principe Costante, Milano (in Italian); in 2012 by Editora Perspectiva, Brazil (in Portuguese) and Ed. Artezblai, Spain; and Triskel Artes Escénicas, Chile (in Spanish); in 2013 by El Apuntador Ediciones, Argentina (in Spanish); in 2014 by Routledge, UK/USA (in English), in which she relives the most relevant aspects of her theatre life - her training, pedagogy and her story as an actress of Odin Teatret. Her articles have been published in journals such as New Theatre Quarterly, Teatro e Storia, Máscara, The Open Page and Performance Research. Odin Teatret was created in Oslo, Norway, in 1964, and moved to Holstebro (Denmark) in 1966, changing its name to Odin Teatret/Nordisk Teaterlaboratorium. Today, its members come from a dozen countries and three continents Odin Teatret/Nordisk Teaterlaboratorium's activities include: Odin's own productions presented on site and on tour in D

עבור לתוכן העמוד