רכיבי נגישות
- הדגשת ניווט מקלדת
-
בחר גודל פונט
-
בחר קונטרסט
- איפוס הגדרות נגישות
מחזקים את הגנטיקה הלאומית
"סיירת התורמים שלנו כוללת אנשים איכותיים ומגוונים ביותר, סטודנטים מצטיינים, דוקטורנטים, יוצאי יחידות מובחרות, חובבי אמנות, ובכלל אנשים עם אופי מצוין" (מתוך קטלוג בנק הזרע).
שלוש נשים לוקחות את הקהל לסיור שיווקי נמרץ בקטלוג של בנק זרע ישראלי.
הן מפנטזות על הגבר הישראלי האידאלי – גבוה ( 1.78 מ' לפחות) לוחם בסיירת מובחרת, בלונדיני, נטול מחלות פיזיות או נפשיות. הן ממיינות את הקהל לפי הקריטריונים הנוקשים של הבנק: צבע עור, השכלה, גובה, קריטריונים שעל פיהם ייתכן מאוד שלאבא שלהן לא היו מאפשרים להתרבות.
העבודה ברובה עושה שימוש בטקסט הדוקומנטארי של הקטלוג. הקפיטליזם הגנטי שזור לכל אורך העבודה, מדידת ערכו של הזרע, השימוש בזרע רק של יוצאי צבא, תמירים ובהירי שיער, העלות הגבוהה של תורמים מובחרים נטולי מחלות. מהקטלוג עולים ערכים של חברה לגבי הזהות והעתיד שלה, ועולה השאלה באיזו מידה אלו גם הערכים והשאיפות שלנו? אולי זה בדיוק מה שגם אנחנו היינו בוחרים אם היינו נמצאים באותה סיטואציה ונדרשים למצוא מטען גנטי ראוי להתרבות איתו?
"המופע שחושף את הגזענות של בנק הזרע", תמר רותם, הארץ
העבודה פותחה מתוך יצירה משותפת של רות גוילי, חלי ג'רבי ודפנה זילברג בשיעור של פרופ' רות קנר באוניברסיטת ת"א
עלה לראשונה בפסטיבל א-ז'אנר
מורן מייזלס
מאת ובבימוי:
דפנה זילברג
משתתפות יוצרות:
אפרת ארנון, אורית ממרוד, נטלי צוקרמן, עלית קרייז
יעוץ אמנותי:
יאיר ורדי
עיצוב תלבושות:
רונה פלוטק
עיצוב תאורה:
מתן פרמינגר
מוסיקה:
תודה מיוחדת:
רות גוילי על איור הלוגו