מחזה ישראלי מאת אלה מושקוביץ-וייס על פי ספרה "דברי הלילות"

 מותחן פסיכולוגי-בלשי. פרופסור יהושפט בן-ארי (גד קינר), פסיכיאטר מפורסם, כריזמטי, מניפולטיבי וערמומי, שפניו הושחתו בפיגוע טרור, נאסר בחשד לניסיון רצח אהובתו. מולו ניצבת חוקרת ערבייה מבריקה (ראודה), אשר חלומה הגדול הוא להפוך למפכ"ל, כאישה וכערביה הראשונה בישראל. בין השניים מתנהל מאבק מינים, זהויות, כוחות ומוחות מאבק שנון, מתוחכם, אכזרי, ורצוף תפניות.


בהשתתפות: ראודה, גד קינר
עריכה: חיים פסח
דרמטורגיה: פרופ' גד קינר, פרופ' שמעון לוי
תפאורה ותלבושות: טלי יצחקי, ולנטינה סטץ
מוסיקה: שוש רייזמן
תאורה: שירה
איפור: אוסנת שגיא
עוזר במאי: עומרי קינן

 "הדרמה הקטנה של המפגש בין שתי הדמויות ההפוכות באישיותן היא מקורית, מעניינת ומהנה. מי שעוזרים למושקוביץ-וייס להגשים את חזונה הם שני שחקנים מעולים שמגישים ביצוע מרתק ורב-ניואנסים. גד קינר... משחק את הפסיכיאטר, והוא מביא לתפקיד הנבל את השילוב המושלם של אינטליגנציה גבוהה, קור רוח ואירוניה דקה... מולו ניצבת ראודה, שבתור הערביה האוטסיידרית האמביציוזית, מביאה גם היא איכויות טרומיות רבות מהבית.... בין שתי הדמויות המרכזיות הציבה המחזאית מקהלה קטנה ואירונית של שוטר ושוטרת שמפרשנים את האירוע. הבמאי, שמעון לוי, מפעיל היטב את שני השחקנים הצעירים בתפקידים הללו. התוצאה הסופית היא הצגה קצת שונה, ממזרית ומגרה... המשאירה אותך עם הרבה חומר למחשבה." שי בר-יעקב, ידיעות אחרונות

 "מחזה ביכורים מסוגנן של אלה מושקוביץ וייס מביא סיפור בלשי שמסתבך בחדר החקירות... את המחזה ביים שמעון לוי בהתאמה מלאה למבנה שלו, בהפרדה ברורה בין סגנון מעובד של צמד המקהלה כפי שהוא מוגש במשחקם הדקלמטורי במכוון של נילי סחר ורון בן אמוץ, לבין הסגנון הטבעי יותר של הדיאלוג בין הפרופסור לחוקרת, במשחקם המרוכז המצוין של גד קינר וראודה. קינר מנצל מצוין את ישיבתו כדי להניע את עצמו ככוח מאיים יותר משהוא מאוים, וראודה נינוחה, ישירה, עומדת על רגליה ומאתגרת את החשוד שלה, שלא לומר מפתה אותו בנשיותה". צבי גורן, "הבמה"

בתמיכת מועצת הפיס לתרבות ואמנות, בתמיכת משרד התרבות והספורט, מינהל התרבות, המדור לתיאטרון. תודה: עמרי קינן.

משך המופע: 60 דק' 

עבור לתוכן העמוד